fredag 18 september 2009

Mona åker på semester, gud vad hemskt

Nu brukar jag inte skriva mycket om politik eller politikerna. Det innebär inte att jag inte är intresserad av det som händer kring politik och politiker utan snarare att det finns andra som kan skriva om det bättre än jag. Fast denna gång ska jag göra ett undantag. Aftonbladet har nämnligen braskat på ordenligt med chockrubriker om att Mona Sahlin åker på semester! Ja har ni hört, gud vad hemskt alltså.

Inte nog med att hon åker på semester, hon betalar dessutom allt själv. Då undrar ni kanske vad nyheten i det hela består av, ja det undrar faktiskt jag med. Festen Mona ska till är den sk festfixaren Bindefeldts 50-års kalas och hon betalar som sagt allt själv och jubilaren har själv fixat planet. Kostnaden för oss skattebetalare? Noll kronor alltså.

Visst kan man väl tycka att tajmingen är lite olycklig med tanke på kyrkovalet i helgen, men herregud, hur intressant är det valet på en skala egentligen? Dessutom måste ju även statsanställda få åka på semester utan att det blir krigsrubriker i media. Nu får AB ta och lugna ner sig ett par hekto här. Dessutom är inte Mona enda politikern där heller, men det verkar AB inte bekymra sig speciellt mycket om. Snacka om selektiv journalistik....

Källa: Aftonbaldet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar